YGS bitti. LYS için ne yapmalıyım ?


Never Give Up

5 yıl sonra YGS’ye yeniden girerek (BayanBilmiş olarak) heyecanınızı paylaşıyorum.


YGS’den yeni çıktınız.
3 ay sonra LYS var;

10-11-17-18 Haziran2017.

Ve 19 Haziran günü tüm gün uyuyabilirsiniz.
Güzel hayaller J

3 Ayda Ne Yapılabilir ?
“Bu saatten sonra hiçbir şey olmaz.
8 ay yattın 3 ayda n’apabilirsin ?
Seneye artık.. “
Gibi lafları çevrenizden duyarsanız;
Onlara İMKANSIZ DİYE BİR ŞEYİN
OLMADIĞINI kanıtlayın.

12 senelik eğitiminiz, gittiğiniz dershaneler, çözdüğünüz testler, ders çalışmak uğruna ertelediğikleriniz, uykusuz geceleriniz, stresli günleriniz…
Hepsinin 160 dakikalık bir sınavda gösterilmesini istemek haksızlık evet.
Sisteme küfredebilirsiniz.
..
Hakaretler, küfürler, isyanlar bittiyse devam edelim J

YGS bitti.

Emin olun LYS çok çok daha güzel geçecek.
Tecrübeyle sabit.


Sayısalcılar, Sözelciler, Eşit Ağırlıkçılar..
Uzmanlık alanlarınızdan, direkt bilgi içeren sorular sorulacak.
Bu da zamandan kazanmanızı sağlayacak.
YGS’de süre yetmedi. L
Ama LYS’de bildiğiniz hemen karşınızda duruyor.
İşaretleyin. J

3 ayda konuları bitirebilir miyim ?
3 ayda konuları 3 defa tekrar bile edersiniz.

Çok çalışıyorum, çok soru çözüyorum lakin olmuyor.. ?
Beyninizin en çalışkan olduğu zaman çözeceğiniz 1 soru bile diğer 10 sorudan değerlidir.

Ne zaman Çalışmalıyım ?
Ben ne yaptım ?

Lise sonda:  
Sabah 6.30’da - giyin-hazırlan-evden çık- okula git;
Saat 3’te okul bitsin, dershaneye git. Dershane bitsin eve gel. Yemek ye- dinlen derken saat 20.00 olurdu.
Akşam 8-10 arası 2 saat çalışabilirdim. Yeter miydi ? Hayır.
Gece 10’da uyuyup; sabaha karşı 03.00’te uyanır; 3 saat çalışıp; okula hazırlanırdım.

En çok verim alacağımız saatler sabahın ilk ışıklarına yakın saatler.

Günün stresli halinde bile ders çalışanlar olabilir. Alkışlıyorum.
Okulda hocalarınızdan biri size 2 saat ders çalışmanız için mühlet vermiş olsa size kardır.
Lakin siz de benim gibi gün içinde vakitsizlikten yakınıyorsanız; Sabaha karşı 3’te 4’te hatta 5’te bile kalkıp 2 saat çalışmanın faydasını göreceksiniz.

Sabah 4’te kalkıp kendinize bir nescafe yapabilir, bu esnada hareketli bir iki müzik dinleyebilirsiniz.
Bu şekilde beyninize “kalk artık sabah oldu” mesajını gönderip;
Nescafenizi içerken testlerinizi çözebilirsiniz.

Ben sabahın o sessiz saatlerinde sözel ağırlıklı (Türkçe/Tarih) çözerdim.
Akşam 8-10 arası hafif müzik eşliğinde Sayısal (Matematik) çözerdim; bu şekilde daha iyi verim aldım.

Sizi en iyi siz bilirsiniz.
Deneme yanılma yapmak için kendinize 3 gün verin.
3 gün dediklerimi uygulayıp verim alırsanız, bi hayır duanızı alırım. J

Ama;
Kendi yönteminize aşıksanız ve verim alıyorsanız aşıklara yakışır bi şekilde Vazgeçmeyin ve devam edin.

Nasıl Çalışmalıyım ?
Ben ne yaptım ?

LYS’de Edebiyat için;

Küçük küçük renkli kartlar var ya hani eser-roman özetleri- konu özetleri vs..
Ben onu çok geç farkettim.
Fark etmeden önce kendi kendime küçük bir deftere her bir yaprağına bir yazarı kendim anlattım.
Mesela; Halide Edip Adıvar… Eserleri… Eserdeki baş kahramanların isimleri… gibi.
O renkli küçük kartlar işinizi görür. J

Sürekli konu çalışmak sıkıcı gelir.

O yüzden 1 saat konu çalışıyorsanız 4 saat test çözün.
Konuyu iyi öğrenmeniz yetmez. Pratiğe dökün gibi yer etsin.

Hedef belirleyin.

1 test kitabı aldınız. Içinde 2400 Edebiyat sorusu var.
“Her gün 300 tane çözücem.. Kitap 8 günde bitecek !” deyin.

LYS Matematik için;

LYS konuları daha bilgi ağırlıklı olduğu için işiniz çok daha kolay.
Konu eksiğiniz varsa; Konuyu günde 2 saat çalışmaktansa;
Benim önerim:
Çözümlü bir soru bankası.
Hiç konuyu bilmiyorsanız (ilk önce konu anlatımı daha yararlı olacaktır.)
Lakin az biraz konuyu biliyorsunuz; lakin bilginiz soru çözmeye yetmiyorsa; ÇÖZÜMLÜ BİR SORU BANKASI işinize yarayacaktır.

Hedef belirleyin.

Her gün 1 konunun testlerini bitirseniz 1 ayda biter .(Çoğu zaten YGS’den aşina olduğunuz konular.)
Diğer 2 ay boyunca günde 1 deneme + zorladığınız konu testleri şeklinde gidebilirsiniz.
Son ay deneme sayılarını 2’ye hatta yapabiliyorsanız 3’e çıkarabilirsiniz.

Geometri’de kendinize güvenmiyorsanız;

Geometrinin bir yetenek olduğunu düşünenler olabilir.
Ama isterse, başarısız bir insan bile çalışarak, emek vererek, başarabilir.
YETER Kİ İSTE.

Geometride en çok çıkan konulara yoğunlaşmak daha mantıklı olacaktır.
Çözümlü geometri testleri çözdünüz.
Yapamadığınız sorular var.
Çözdürdünüz. Yine mi yapamadınız o konuyu ?
Konu anlatan ve soruları çözen videolar izleyip;
Soru sayısını arttırın.

O konu hakkında çıksa çıksa 50 tane değişik soru çıksın.
Her bir değişikliğe 10 soru sorsunlar toplamda 500 soru olur.
500 soru daha çöz o konuyla alakalı. En fazla 1 haftanı alır.
2 soruyu daha garantile. GEOMETRİDE çözdüğün 2 soru =) 10.000 kişiyi geçmeni sağlayabilir.

3 Ay Dişini Sıkman Sana Ne Kazandıracak ?

EN BAŞTA inancın tam ve Vicdanın rahat olacak.
Elimden Geleni Yaptım diyebilirsin gururla.

Kendinden sonra; Ailen’e karşı başarmış olacaksın.
Üniversite hayatındaki lisansta 4 yıl sevdiğin istediğin bir bölüme gideceksin.
Hayatının en güzel zamanlarını pembe gözlüklerle geçirme fırsatı J

Istediğin bir bölümde olduğun için üniversitede kendini katacakların paha biçilemez olacak ve bu iş hayatına yansayacak.

Hangi bölümü seçtiysen, hangi işte çalışmak istiyorsan kazan, çalış.
Tek bir şey önemli.
Ne yapıyorsan, EN İYİSİNİ YAP.
KENDİNİN EN İYİSİ OL.
İŞİNDE zaten EN İYİSİ OLURSUN.


“Sevdiğiniz işi yaparsanız, bir gün bile çalışmış sayılmazsınız”

Konfüçyüs.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başkanlık Sistemi / Parlamenter Sistem Karşılaştırması.

Diyet Yapanlar İçin Birkaç Öneri

Kuru Ciltler İçin Fondöten Rutini