Kuru Ciltler İçin Fondöten Rutini





Kuru Ciltliler Olarak Biz;

Fondöten sürmeden önce cildimizi makyaja güzelce hazırlamak zorundayız.

Neden ?

Çünkü eğer iyi nemlendirmeden fondöten sürersek sürdüğümüz ürün sürer sürmez  cildinizde kuruma yapar. (Anında yapmazsa bir iki saat içinde mutlaka yapacaktır.)


Günlük Hafif Makyaj” Adlı Yazımda; Cildimi Vazelin ile nemlendirdiğimden bahsetmiştim. Lakin Hafif Makyaj olduğu için Fondötensiz bir makyaj için az miktarda vazelin uyguluyor idim.


Fondöten kullanacağım bir makyajda; Cildime Vazelin kremi ilkin az miktarda sürüyorum. O bir iki dakika içinde içine çektiğinde ikinci katı da sürüyorum. Böylelikle nemi Fondöten için daha iyi oluyor ve gün boyu cildimde kurumuyor.


Cildimizi güzelce temizleyip; nemlendirdikten sonra cildimize makyaj bazımızı uyguluyoruz. O da cildimiz tarafından emildiğinde artık cildimiz; Fondötene hazır demektir.


Kullandığım ve severek kullandığım fondötenlere geçmeden önce bu fondötenleri nasıl uyguluyorum ondan bahsedeyim biraz.


Bizler Kuru Ciltliler olarak isteriz ki; Fondöten cildimizle uyum sağlasın. (Yağlı Ciltlerin böyle bir sorunu yok; çünkü zaten sürdükleri ürünü ciltleri Kabul eder.)



Fondöteni Fırçayla uyguladığımda evet etkisi güzel oluyor;



Lakin Islatarak Kullandığım Makyaj Süngeri ile çok daha güzel entegre oluyor.


 Siz de benim gibi aşırı kuru ciltli iseniz Makyaj Süngerini (ıslatarak kullanmanızı) tavsiye ederim. J





Dilerseniz Kuru Ciltler İçin Fondöten Rutinimize Başlayalım.

Cildimiz bizim en değerli varlığımız. Bu yüzden kalitesiz bir ürünü cildimize sürmenin bedeli ağır olabilir. Kaliteli ürün demek pahalı ürün demek değildir. İndirim zamanlarını bekleyerek alışveriş yapabilirsiniz. Hafta sonları genel indirimler olur. Özel indirimler için; Anneler Günü, Bayramlar, Yılbaşı gibi günleri beklemeniz maddi açıdan daha iyi olacaktır.


 Kullanıp memnun kaldığım 3 Fondöteni anlatacağım;






1.MAC STUDIO WATERWEIGHT SPF 30 FOUNDATION;
(Bendeki numarası NW15 )

Mac Fondöteni geçen yıl en yakın arkadaşımla gidip bir heves almıştım.
İyi ki de almışım, cildimi hiç yormuyor, memnunum.
Güzel bir fondötendir.
Kuru Ciltler için Biçilmiş Kaftan diyebilirim.





Rengi de çok uyumlu cildimle.  ( İnanılmaz renk çeşidi var en az 20 renkten biri cildinizle elbet uyumlu olacaktır.)











Renklerin Swatch'ları;







Mac’de ben herkesin aşık olduğu “Studio Face and Body”  i denedim.
Cildim anında reddetti. Hemen kurudu cildimde. :(

Bu yüzden su bazlı olan Waterweight fondötenini aldım.
Kapatılıcılığı; Orta Kapatıcılıkta. Gayet güzel. J


Her gün fondöten kullanan biri olmadığım için; özel günlerde kullanacağım bir fondöten almak istiyorum. Bu da sanırım Mac Sculpt olacak. Türkçe anlamıyla Heykel anlamına geliyor. Gerçekten de cildinizde porselen makyaj gibi cildiniz pürüzsüzmüşçesine bir görüntü oluşturuyor.
Cildi yorabilecek bir fondöten olacağı için özel günler için ideal kızlar J








2.YVES ROCHER TEINT CREME CONFORT FOUNDATION;
Bendeki Numarası: ROSE 100.

1 buçuk yıl önce Meclise staja geldiğimde Ankara’da yaşayan çok sevdiğim bir arkadaşım kozmatiğe olan düşkünlüğümü bildiği için beni YVES ROCHER’ın mağazasına götürmüştü. Ordaki ürünlerin en az %90 oranının bitkisel/doğal olduğunu öğrendiğimde şaşırmıştım.

Fondöteni cildimde denediğimde hakikaten hiçbir şekilde olumsuzluk yaşamadım.

Cildim Yazları bu fondötenle daha iyi anlaşıyor.
Kış mevsiminde hafif kuruma yaptı; kurumayı da 2 kat vazelin krem kullarak hallettim.


Kuru Ciltliler Yaz Mevsiminde veya Baharda Fondöten kullanacak olursanız Yves Rocher ‘dan çok memnun kalacaksınız.

Kapatıcılığından ben memnunum. Aşırı kapatıp da beni olmadığım biri gibi göstermesindense; hafif kapatıcılığını ve renk eşitlemesini seviyorum.

Siz eğer orta kapatıcılık istiyorsanız; T bölgenize hafif 1 kat daha uygulayabilirsiniz.









    Renklere bakmak isterseniz;








3.LOREAL PARİS INFALLIBLE “STAY FRESH FOUNDATION”
Bendeki numarası (en açık rengi olan) 125.

Bu fondötenin Mat olanı da var aynı isimde.
Yağlı ciltlilerin kullanması gereken yağsız mat fondöteni aldanıp almayın J
Bizimkinde mat yazmayacak !

Loreal Paris’in kozmetikteki ürünlerini ben çok beğeniyorum.
Özellikle yağlı ciltli arkadaşlarımın ciltlerinde fondötenler harika duruyor.
Kuru ciltliler için mat olmayan fondöteni ile birlikte True Match fondöten daha iyi.


True Match Fondöteni normalde yağlı ciltli olup kışın kuruyan ciltler de kullanabilirler.

Kapatıcılığı;
Güzel, Orta bir kapatıcılığı var.
Daha iyi bir kapatıcılık için; dilerseniz bir kat daha T bölgenize sürebilirsiniz.






Umarım Güzel Bir Yazı Olmuştur. 
Merak ettiğiniz bir şey olursa Yorum Bırakabilirsiniz. :)
egbayanbilmis







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başkanlık Sistemi / Parlamenter Sistem Karşılaştırması.

Diyet Yapanlar İçin Birkaç Öneri