Kuru Cilt Bakımı


Selamlarr.

Bugün biraz Bakım’dan bahsedelim.

BayveBayanBilmiş olarak Ömer de ben de kuru ciltli olduğumuz için ilkin Kuru Cilt Bakımından bahsedeceğim J

Her şeyin başı Su.
Sağlıklı bir cilt için;
Günlük yeterli suyu içmeyi ihmal etmeyelim.



Sabah rutini olarak;

Uyandık, okula/işe gideceğiz. Fazla vaktimiz yok.

Eğer makyaj yapmayacaksak; hafifçe bir nemlendirici sürerek çıkabiliriz evden.

Ama makyaj yapacaksak cildimizi makyaja hazırlamamız lazım !

Nasıl peki ?

Kuru ciltler olarak SABUNDAN UZAK DURUYORUZ !

Sabun yağlı ciltler için biçilmiş kaftandır.
Cildinize sabun sürdükten sonra daha da kurumasına neden olursunuz.
Çünkü sabun cildi yağdan arındırır !


Sabun YOK, Nemlendirici Jel VAR.

Kuru ciltler için uygun herhangi bir yüz yıkama jeli kullanabilirsiniz. Denedikçe cildinizin size tepkisine göre; o ürüne devam edebilir veya değiştirip cildinizin en iyi anlaştığı jeli bulabilirsiniz.

Her ürünle her mevsim anlaşamayız !

Kışın cildimiz daha da kuru olduğu için daha yoğun nemlendiriciler tercih etmeliyiz.

Yazın o kadar yoğun nemlendirici sürsek bile bir iki saat sonra akacaktır. O yüzden daha hafif nemlendiriciler kullanırız.
Nem oranı yetmiyorsa; yine kuru kuru bir görünüm varsa bir gece önceden yatarken cildimize vazelin krem sürersek; sabaha kadar yeterince nemlenir cildimiz; böylece sabahleyin çok çok hafif bir nemlendirici işimizi görecektir.

Kuru Ciltli olarak ben ne yapıyorum ?

Haftada 4 gün okulum olduğu için 7 günde 4 gün makyaj yapıyorum. 3 gün cildim dinlenmiş oluyor.

Okulum yarım gün olduğunda fondöten ya da bb krem kullanmıyorum. (Daha sonraki yazılarımda makyaj rutinimi detaylı anlatacağım. J )

Tam gün okulda olacağım zamanlar canım o gün nasıl isterse o tarz makyaj yapıyorum.

Ama önce cildimi makyaja hazırlıyorum !



Temizlik Aşaması
 
Sabah uyandığımda benim en çok güvendiğim ürünlerden biri olan (Kore Markası) Pure Beauty’nin jel nemlendiricisini kullanıyorum.


Kore ürünlerine bazı insanlar ön yargıyla bakıyor; lakin Kore’lilerin cilt bakımına ne kadar önem verdiklerini bilmiyorlar sanırım. J






Temizledikten sonra birkaç dakika bekleyip; cildimi nemlendiriyorum.
Önceden her gün Loreal Paris’in Skin Perfection kremini kullanırdım. Cildime yeterdi. Lakin kış mevsimlerinde nemlendirmesi yeterli gelmediği için; bu kremi artık yaz mevsimlerinde kullanmaya karar verdim.



(Yeterince nemlendiğini; makyaj yaparken rahatça cildinizin kayması gerekir; nemlenmemişse cildinize elinizi sürdüğünüzde pütür pütür olur.)










O yüzden soğuk havalarda Vazelin krem kullanıyorum.
Hayatımın kurtarıcısı desem yeridir !


Banyodan çıktıktan sonra yüzünüze, elinize, ayaklarınıza, sürerseniz cildiniz bebek gibi olur.
Özellikle kuru ciltler banyodan çıktıktan sonra mutlaka ciltleri nemlendirmek gerekiyor !
Vazelini çarşıdan alabilirsiniz, istediğiniz marka alabilirsiniz; aynı etkiyi yapar tercih sizin.


Vazelini çok sürmemeye özen göstererek cildime güzelce yediriyorum.

Elinizle cilde masaj yapar gibi yedirirseniz; elinizin ısısıyla krem cildinize daha güzel entegre olur, uyum sağlar.

Cildi nemlendirdikten sonra 10 dakika boyunca bekliyorum. Bu esnada kahvaltı yapabilirsiniz, kıyafetlerinizi hazırlayıp; nasıl bir makyaj yapacağınıza karar verebilirsiniz.

10 dakika bekledikten sonra; cildime “Primer” kullanıyorum.
Bunu makyaj yapmasanız bile gün boyu dışarda olacaksanız kullanmanızı tavsiye ederim. Kullandığınızda etkiyi göreceksiniz. Daha pürüzsüz bir görüntü oluyor.

Makyaj yapacaksanız ke-sin-lik-le Primer kullanmanız gerekiyor.
Neden ?
Hem kullandığınız ürünün daha pürüzsüz ve uzun süre cildinizde durması için; hem de kullanılan kozmatik ürünleriyle cildiniz arasında kullandığınız baz; ürünün teninize geçmesini mümkün olduğu kadar engeller.



  

Ben ilk defa Flormar’ın Primer’ını aldım. Çok da memnun kaldım.                      Hala kullanıyorum. Lakin bir Primer’a bu kadar para vermektense                        aynı kalitede daha uygun fiyatlarda Primer’lar var. İndirim zamanını                    kaçırmayın !






Primer’ı da sürdükten sonra artık makyaja geçiyorum.
Okulumun uzun olduğu günlerde bazen fondöten bazen bb cream kullanıyorum.
Makyaja dair başka yazılarım olacağı için; bugün cilt bakımından bahsetmiş olalım.



Akşam Rutini olarak;






Eve gelir gelmez cildimden makyajı arındırıyorum.
Garnier’in makyaj temizleme suyunu kullanıyorum, Bu zamana kadar sanırım 4 şişe bitirdim. Çok da memnunum.








Gece yatmadan evvel; yine Garnier’in Makyaj ve Yüz Temizleme Jelini kullanıyorum.


Genelde Garnier’in ürünleri bana iyi gelmez. Çok severek aldığım ve kullandığım BB Cream’leri cildime iyi gelmemişti..
Lakin temizleme jellerini cildim kabul ediyor. Şu zamana kadar herhangi bi sıkıntı yaşamadım.





Temizleme jelinden sonra cildim biraz kuruyor. Bu yüzden gece yatarken çok az miktarda vazelini T bölgeme sürüp öyle yatıyorum. Böylelikle cildim sabaha kadar nemlenmiş oluyor.

Vazelin’i dudaklarınıza sürerseniz; bebek gibi dudaklarınız olur. Yemeyin ama J
Gece dudaklarınıza da hafif miktarda vazelin sürüp; sabah kalktığınızda diş fırçanızla hafifçe dudaklarınızı da fırçalayarak kusursuz dudaklara sahip olursunuz J (Özellikle ruj süreceksiniz bunu yapmanızı tavsiye ederim.)


Bakımlı Erkekler !

Soğuk havalarda cildinizi temizleyip, nemlendirmeniz cildinizin daha sağlıklı görünmesini sağlayacak.

Özellikle kuru ciltliyseniz; Pure Beauty’nin nemlendiricilerini tavsiye ederim.

Sabahları krem sürüp dışarıya çıkmak istemiyorsanız; gece yatarken hafifçe vazelinle cildinizi nemlendirmeniz sizin için yeterli olacaktır.




Kuruyan dudaklar için ; vazelin veya benim en çok memnun kaldığım ürünlerden biri olan;


Neutrogena dudak nemlendiricisini kullanabilirsiniz. Renksizdir ve parlaklık vermez.









Merak ettiğiniz; özel olarak sormak istediğiniz bir şey olursa yorum bırakabilirsiniz.


Hoşçakalın J


@Egbayanbilmiş.














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başkanlık Sistemi / Parlamenter Sistem Karşılaştırması.

Diyet Yapanlar İçin Birkaç Öneri

Kuru Ciltler İçin Fondöten Rutini