("I am on Diet" de.) İste ve Başar.

start ile ilgili görsel sonucu




Yeter ki İSTE. Başaramayacağın hiçbir şey yok.

Merhabalaaaar J

Genç kızlar olarak hangi kiloda olursak olalım her zaman bi 5 kg vermeliyim havasındayızdır J
Ister 5 kg fazlamız olsun ister 25 kg.
Vermek istersek, veririz.
Yeter ki isteyelim !

Genel bir Diyet portresi çizelim.
Diyet yapmaya karar verdik mi ?
Diyet yapabilirim, diyor muyuz ?
Öyleyse okuyabiliriz.

Diyet denince akla “kısıtlamalar” geliyor.
Ne yememeliyiz…
Halbüki benim diyet anlayışıma göre;
Ne zaman yemeliyim ? Vardır.
Canım fast food mu istedi. Yerim. Ama ne zaman ?
Çok çok çok kalorili bir şey mi yemek istiyorum ? Yerim. Ve kilo vermeye devam ederim.
Nasıl mı ?
Ödül öğünü” ile. J

Hangi diyeti yapıyorsak yapalım.

Ister Karatay, ister Dukan, ister Diyetisyen eşliğinde diyet, ister Elif diyeti, Mehmet diyeti..
Daha önce defalarca diyet yapmış; deneye-yanıla öğrenmiş biri olarak söylüyorum ki;
Haftada 1 öğün ödül öğün yapılmalı.
Neden ?
Çünkü eğer ödül öğünü yapmayıp; uzun süre diyette olduğunuzu varsayarsak (2 ay- 3 ay gibi bir süre) kaçamaklarınız kaçınılmaz olur.
Ve o kaçamaklar 1 gün değil 5 güne kadar gider..
“Aman zaten dün de kaçamak yaptım, bugün de yiyeyim sonra sıkı diyete başlicam” diye diye 5 gününüz gider.
Daha sonra yeniden başlar 2.gün yine kaçamak yaparsınız.
3 ayda verdiğiniz o güzelim kiloyu kısa zamanda yerine koyarsınız özletmeden.

Bunun yerine Ödül Öğünü yapmak size ne kazandırır ?

Haftada 1 öğün, dikkat çekerim 1 gün değil, 1 ÖĞÜN ödül yaparsanız; bir sonraki haftaya daha dirayetli daha istekli girersiniz. Diğer ödül öğününüzü iple çekerken kendinizi 1 hafta boyunca kalorili yiyeceklerden uzak tutarsınız.
Bazen o 1 ödül öğün’de fazla yediğinizi düşünüp bunun verdiği vicdan azabıyla diğer günler biraz daha spora ağırlık vererek kendinizi geliştirirsiniz.

Söylediklerimi eminim daha önce diyet yapmış-bırakmış kişiler anlıyor. Yaşamayanlar için tecrübe olarak sayın lütfen. Siz benim yaptığım hataları yapmayın.
2 sene önce 3 ayda 15 kg verdim. 3 ay hiç kaçamak yapmadım. Daha sonra 1 kereye mahsus olarak yaptığımı sandığım kaçamak haftalara sarktı. Diyete tekrar başlıyor, sıkılıp bırakıyordum. Motivasyonum da kalmamıştı. 1 senede hepsini fazlasıyla yerine koydum nitekim…
Daha sonra daha bilinçli bir şekilde istenmeyen kilolardan kurtuldum ! (Diyet yolculuğumu merak edenler için daha detaylı yazacağım. )


Peki bu ödül öğününde istediğimiz her şeyi yiyebilir miyiz ?

Mesela, ben Lahmacun’dan ve Fast Food’dan vazgeçemeyen biri olarak, elbette ki her hafta fast food yemiyorum. (Ayda 1 ideal)
Her hafta ödül öğünümü farklı yapyorum ki özlediğim yemekleri yiyeim, kaçamak yapmayayım diye.
Ister mantı yiyin,
Ister lahmacun yiiyn,
Ister mercimekli köfte yiyin (Bir Antepli olduğum ne kadar belli J )
Ister makarna yiyin.
Kızartılmamış ne canınız çekiyorsa yiyin, özel ödül gününüzde.

Ama bir şartımız var tabiki J
Ödülden 1 gün önce ve 1 gün sonra; veya ödülden sonraki 2 akşam balık yemek şartımız.
Bu şekilde yaptığınızda inanın ödül öğününden dolayı herhangi bir + görmeyeceksiniz. Bilakis balık yediğiniz için eksileriniz artacak <3

Bu antlaşmayı imzalayacaksanız, bu şarta kulak vermenizi öneririm.

Ben ne yapıyorum peki ?

Diyelim pazar günü ödül öğünüm olacak.
Cumartesi akşamı ızgara-tava-fırın farketmez balık yiyorum. Bu balık ekmeksiz ve salatasız oluyor.
Pazar sabahı maydonozun içine limon-biraz zeytinyağı-az tuz koyup yiyorum.
Ödül öğünümde istediğim bir yemeği ÖĞLEN vakti 12.00-13.00 arası yiyorum.
Saat 15’te kuru kayısı ya da incir + 2 bardak ılık su + bitki çayı.
Ardından akşam 5’te ekmeksiz ve salatalı ızgara balık.

Şimdi diyeceksiniz ki “e ödül yapmasam daha çok kilo vermez miyim?”
Verirsiniz.
Ama daha sonra kaçamak yapınca önünü alamaz ve kendinize olan inancınızı yitirip diyeti bırakabilirsiniz. O yüzden ÖDÜL ÖĞÜNÜ ÖNEMLİ.

Ayrıca belirtmek isterim ki; vücudu diyetteyken bazen şaşırtmak gerekir. Bu ödül ile mümkün.


Metabolizmanız biraz değişsin <3

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başkanlık Sistemi / Parlamenter Sistem Karşılaştırması.

Diyet Yapanlar İçin Birkaç Öneri

Kuru Ciltler İçin Fondöten Rutini