İOS mi Android mi?



  Çoğu kişinin telefon satın alırken ve ya değiştirirken ikilem de kaldığı bu konu aslında kişinin telefon ve ya tabletten ne beklediği ve ne derecede ilgili olduğu ile ilgilidir.

  Bu iki işletim sisteminin de kendi içinde avantajlları ve dezavantajları mevcut.Genel olarak İOS işletim sisteminin androide olan üstünlükleri:stabilite,güncelleme desteği,basit sade yapısı ve sesli asistan sirinin kullanışlı olması.

  Android işletim sisteminin genel olarak üstünlükleri:daha çok ileri seviye kullanıcılar için özgür bir platform olması,özelleştirilebilme,akıllı saatlerin işletim sistemleri ile uygun olma,her bütçeye uygun telefon ve ya tabletlerinin olması.

  Bu iki işletim sisteminin genel olarak avantajlarını saydıktan sonra başlıklar altında daha geniş bir biçimde inceleyelim.

KAPALILIK-ÖZGÜRLLÜK

  İos işletim sistemi genel olarak dışarıya(aslında dışarı olarak kastedilen diğer işletim sistemlerine)kapalıdır.Kendi izin verdiği uygulamalar dışında dosya vb. paylaşımlara izin vermez.Android ise gayet açık bi şekilde dışarıdan dosya alma ve gönderme işlemleri sağlanabilir.Bu virüs,trojan gibi tehditlere karşı risk faktörü olsa da avantajları göz önüne alınınca android sistemi bu yönde daha çok öne çıkar.

GÜNCELLEME DESTEĞİ

  Şu an için tartışmasız ios işletim sisteminin güncelleme desteği androidden çok daha iyidir.İleride ne olacağı bilinemez fakat şu an için durum böyle.İos da bir güncelleme yayınlandıktan sonra hemen hemen bir çok kullanıcı ertesi gün ve ya o hafta içinde bu güncellemeye ulaşabiliyor.Android de ise bu durum biraz daha yavaş işler.Yeni çıkan bi android sürümüne en üst seviye telefonlar bile aylar! sonra ulaşamayabiliyor.Daha alt segmentteki telefonlar zaten bir süre sonra bu güncellemeleri hiç alamayacak durumda oluyorlar.Son olarak şu uyarıyı yapmadan geçmeyelim.Android one platformuna sahip cihazlar güncellemeleri ilk alabilen cihazlardır.

ÖZELLEŞTİRME

  İos işletim sistemi kapalı bir sistem olmak ile beraber özelleştirnelere de izin vermez.Android de ise kendi işletim sisteminin izin verdiği özelleştirmeler dışında 3. parti uygulamalar ve root atmak dediğimiz yöntem ile bir çok özelleştirme yapılabilir.Root atıldıktan sonra tamamen kendinize göre özelleştirebileceğiniz bir sistem olacaktır.Ancak root atmak garanti kapsamından çıkartır ve deneyimli kullanıcılara önerilir.

KULLANIM KOLAYLIĞI

  İos işletim sistemi gayet sade ve kullanışlı bir arayüze sahiptir.7 den 70 e herkes rahatlık ile kullanabilir.Android de de bu durum çok farklı değildir.Android de gayet basit kullanılabilir.Ama kıyaslamak gerekirse İos in bi tık önde olduğunu söyleyebiliriz.

UYGULAMALARIN ÇIKIŞ ZAMANI

  Uygulamalar her zaman şu işletim sisteminde erken çıkıyor demek doğru olmaz fakat bir çok uygulama özellikle ios işletim sisteminde daha erken çıktığı söylenebilir.Yalnız bu uygulama Androidde de çıkacak ise arada pek uzun zaman bi farkı olmaz.Bunun da nedeni ios işletim sisteminde uygulamaların daha kolay çalışabilmesi, bazen android de bi kaç güncelleme sonrası çalışıyo olabiliyor.

ÇEŞİTLİLİK

  Android sistemine sahip olanların çeşitliliği tartışmasız ios sistemine sahip olanları ezer geçer!İos sistemine sahip telefon ve tabletler bildiğiniz gibi sadece apple marka telefon ve tabletlerdedir.Aynı zamanda bu marka içinde de pek seçebileceğiniz alternatif modeller mevcut değil.Android sistemine sahip telefonlar ise bu konuda çok daha iyi çeşitlidir..Bir çok marka olmak ile beraber bu markaların bir çok alt-orta ve üst segment telefonları mevcuttur.İhtiyacınıza ve bütçenize göre bir çok aternatif mevcut.


  Ek olarak akıllı saatlerde kullanılar andorid wear gibi işletim sistemler tüm android telefonlar ile uyumlu iken Apple’ın akıllı saati apple watch sadece iphone lar ve ipadler ile uyumludur.Ve birde ios sisteminin sesli asistanı olan siri androidin google now a göre daha iyi sonuçlar verdiğini söyleyebiliriz.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başkanlık Sistemi / Parlamenter Sistem Karşılaştırması.

Diyet Yapanlar İçin Birkaç Öneri

Kuru Ciltler İçin Fondöten Rutini