Günlük Hafif Makyaj







Kuru olan cildimi makyaja nasıl hazırladığımı, temizlik aşamalarını önceki yazımda anlatmıştım. Bakabilirsiniz. J

Yüzümü, Yüz yıkama jeliyle yıkayıp, yüzüme nemlendirici kremimi sürdükten sonra 15 dakika bekliyorum.
Beklerken bu 15 dakikada yapmadığım şey kalmıyor.
Hayatı sorgulamak dahil J


Ne giyeceğime karar verip; kıyafetime uygun renkte Genel Bir Makyaj Portresi çiziyorum.

Bronz ağırlıklı mı ? Hafif pembe tonları mı, mor ağırlıklı mı ?


Göz makyajımı mat ve hafif tuttuysam; hafif koyu rujları kullanırım.
Göz makyajım fazlaysa; o gün ruj kullanmam, yerine vazelin krem sürerim dudaklarıma. (Hafif pembe ruj gibi duruyor. Rujunun markası ne diyen bile oldu vazelin sürdüğümde J )


Hadi Günlük Hafif Makyajımıza geçelim J


Yüzümün T bölgesine yüz bazımı sürüyorum. Hafifçe bütün yüzüme parmaklarımla yayıyorum.


Bazımı sürdükten sonra genelde göz makyajımı yapar; daha sonra ten makyajımı yaparım.


Göz makyajıma başlamadan önce beyaz bir farla Flormar’ın 01 numaralı Tekli Farını kullanıyorum ben.  Göz kapağımı nötrlüyorum.  (Bunu yapmak zorunda değilsiniz. Süreceğim renk kendi rengini tam versin diye yaparım)

Nötrledikten sonra;

Kıyafetime uygun far rengini seçerim.
Mat far istiyorsam “Pastel Nude” Far paletinden kullanırım.
Hafif ışıltılı bir far istiyorsam; “The Balm’ın Nude Dude” ‘yi kullanırım.

Nude Dude Paletinde en çok kullandığım renkler: "felsty, flirty"
Pastel Nude'da en çok beğendiğim renk: fotoğraftada gördüğünüz gibi en sağ üstteki o gül kurusu" rengi. (Allık olarak bile kullanıyorum o rengi)







Farımı sürdükten sonra;
Ten makyajıma geçerim.

Hafif Makyaj Olacağı için Ten Ürünü Olarak Fondöten kullanmam.  Onun yerine “BB Cream” ya da T Bölgeme “Göz Altı Kapatıcısını” kullanırım.

Pure Beauty /  BB Cream
Missha / BB Cream
L’Oreal Paris BB Cream
Maybelline Göz Altı Kapatıcısı
Este Lauder Göz Altı Kapatıcısı  
Flormar Göz Altı Kapatıcısı

Bunlardan herhangi birini kullanırım.








BB cream’i ıslak bir süngerle veya ıslattığım fondöten fırçasıyla uygularım.
Ben Flormar'ın süngerini kullanıyorum. Memnunum. Ama daha yumuşak bir sünger bulursam onu alacağım.

Göz altı kapatıcısını V şeklinde biraz geniş açıyla kullanırım. T bölgeme ve çeneme de hafifçe uygularım.






Ten makyajım cildimle entegre olana kadar kaşlarımı tararım ve Golden Rose’un 301 numaralı kaş kalemiyle hafifçe doldururum. (Her gün yaptığım bir işlem değil; lakin kaşlar makyajı tamamlar, unutmayın kızlar J )




Açık tenli olduğum için kendimi bronze yapmayı seviyorum.
NYC’in bronzer’ını kullanıyorum. Hafif makyaj için yeterli bi tonda.
Yanaklarıma kaşlarımın yanına, boyunla yüz arasındaki alana bronzer uyguluyorum.
Eğer Bronze tonda bir makyaj ise; allık olarak kullandığım bronzer’ı bir kat daha sürerim.

Eğer pembe tonlarında makyaj yaptıysam;
Allık olarak ;
Golden Rose’un 210 numaralı pembe tondaki allığı,
Flormar’ın Smoth Touch 02 (pearly peach) allığını
Pastel 02 numaralı allığından
Birini kullanıyorum.





RİMEL;
Rimel olarak Maybelline ‘in rimellerinden çok memnunum. Özellikle uzatsın dolgun göstersin istiyorsanız “one by one” tavsiye ederim.

L’Oreal Paris “Mega Volume Black Angel” Rimelinden çok memnun kaldım.

Hayatımın parçası diyebileceğim Essence I Love Extreme ‘i kesinlikle tavsiye ederim. Çok memnun kalacaksınız. (Ben pembe ve lacivert renklerini aldım; pembe daha çok uzatıyor, lacivert olanı çok hafif bir makyaj imajı veriyor.)

Yine Flormar’ın  “Precious Curl” rimeli çok güzeldir.




RUJ;

Eğer koyu renk ruj kullanacaksam diş fırçasıyla dudaklarımı fırçalarım; ardından krem + ruj .
Ruj sürmeden önce Neutrogena Dudak nemlendiricisini veya Vazelini sürüyorum.



Golden Rose Velvet Matte serisinden;

02 benim rengim
16, 
29 numaraları harikadır.

Her renk her dudağa gitmiyor.. 

Bu yüzden önce cildinizden 1, 2 ton koyu bir likit kapatıcıyla dudaklarınızı nötrleyip ruju öyle sürdüğünüzde dudağınızda daha güzel duracaktır.








Pastel daylon 20 ile iyi ki tanışmışım.
Dudaklarımı hiç kurutmuyor ve 6 saat sabit kalıyor.

Rimmel London'ın 16 saat kalıcılık vaadeden rujlarını ben de denedim. Evet gerçekten çok uzun süre dayanıyor. Lakin dudaklarımı biraz kurutuyor. 

Pastel'in Magic Gloss'unu bulursanız kaçırmayın, derim.
Ben o kadar çok seviyorum ki bitmesin de diye kullanmaya kıyamıyorum :( 
Çok hoş bir pembelik veriyor :)








Son olarak; makyajım bittikten sonra; bazı günler Golden Rose'un stick şeklindeki aydınlatıcısını göz pınarlarıma sürüyorum. Aydınlık gösteriyor. (Bazen elmacık kemiklerimin üstüne de hafifçe uyguluyorum.)
Hafif bir makyaja bu aydınlatıcı çok yakışıyor; çünkü belli belirsiz bir ışıltısı var. 


Bir sonraki Bakım / Makyaj Yazımda görüşmek üzere :)

Elif Gülşen.















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başkanlık Sistemi / Parlamenter Sistem Karşılaştırması.

Diyet Yapanlar İçin Birkaç Öneri

Kuru Ciltler İçin Fondöten Rutini